onsdag 16 juni 2010

Kossan ser rött...



...och är föga imponerad.
(klicka på bilden för att se kaoset i större detalj...)

Min dag, kortfattat:

0300: Uppväckning efter en sömnlös natt.

0340: Avgång mot Arlanda.

ca 0500: Vi anländer på terminalen.

En stund därefter: Efter upprepade försök att checka in vid självbetjäningen för e-biljetter uppsöks personal och vi får reda på att vår flight till Amsterdam är inställd på grund av SAS piloternas strejkande. Men vad kul!*

Efter en stunds irrande ställer vi oss i en evighetskö mot ombokningsdiskarna. Pappa försvinner iväg, antagligen för att använda sina yakuza-metoder** på någon stackars SAS-anställd så att vi kommer iväg. Jag och mamma står kvar i evighetskön. En och en halv timme senare har vi flyttat oss ca 10 meter framåt, och kön bakom oss har blivit till världens största kringla runt terminalen. Men då kommer pappa med ombokade biljetter till i morgon (samma tid, så det blir en tidig morgon till...).

Strejken ska i alla fall vara över innan dagen är slut, är det sagt.*** Men jag är ändå på fruktansvärt dåligt humör nu, och är så trött att jag snart smäller av. Ni kan väl hålla tummarna för oss så att vi kommer iväg som vi ska? Förhoppningsvis kan jag uppdatera er imorgon eftermiddag med en bild på O'Hares ankomstterminal däruppe istället... ;)




* Självklart är jag ironisk...

** Nej, jag menar förstås att vi fick nys om att folk med Guld kort på SAS får hjälp fortare. Pappa har förstås ett sådant efter mycket resande med sitt jobb, och blev ivägledd av en markvärdinna till en exklusiv kö... Men man kan ju alltid fantisera om att han kapade lillfingrarna av någon kontorssnubbe med sin katana...

*** Ja jag har varit arg på piloterna idag. Men de har rätt att strejka och jag tycker de har all anledning att göra så (läs mer om strejken här). Men jag ÄR sur på flygbolagen som inte bryr sig om sina kunder och informerar oss när de vet att detta är på väg att ske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar