tisdag 5 maj 2009

Tillökning i familjen

Hej allesammans! Jag ville bara upplysa er om att min lilla familj har utökats med en medlem, nämligen den eminenta flugätande Gert! Eller Sarracenia, som han kallas på latin.

Gert kom till vår familj idag, efter ett besök på Plantagen vid Tuna Park med min vän Snäckan. Så nu sitter han snällt i köksfönstret och vaktar för eventuella inkräktare. Det börjar ju gå mot sommartider nu, och då är det ju säsong för alla studenters ofrivilliga inneboende fruktflugan. Dessutom har jag köksfönstret i stort sett alltid öppen den varmare delen av året, så det kommer lätt in små fän.

Själv sitter jag och väntar på att det ska börja åska. Jag Skypade med mamma nyss, och därute på landet (ynka tre mil bort) haglade det som tusan och åskan gick för fullt. Hoppas hoppas! Jag älskar verkligen när det åskar. Då känner jag mig som ett med allt och fylld av energi. Jag är inte religiös, men ett riktigt åskväder är väl det närmaste en gudomlig upplevelse jag kommer! Nu har det mörknat på rejält och regnar en skur, så det kan hända att jag får tacka Tor ikväll!

Förövrigt har det varit värsta turdagen idag. Saker har bara löst sig en efter en; exjobbsrapporten som jag har känt mig mer stressad över än själva arbetet börjar gå som en dans, ett stort problem med programmeringen i vår produktion löstes med lite hjälp från handledaren, och jag fick klartecken för godkänt i praktikkursen efter ett snabbt möte med en lärare. Dessutom fick vi i klassen inbjudan till grillfest i Kvicksund av samma lärare, jättekul! Och efter det att Gert införskaffades så hittade jag även ett litet block som jag kan ha i väskan och skissa i (mitt gamla är slut, och det verkar inte ha funnits några lämpliga i hela Älsklingstuna!) och även en ny behå som är jätterosa och perfekt i storlek (ursäktar för denna överflödiga information, men den är verkligen jättefin. Och nej, ni får inga bilder på den...)

Igår var inte helt illa heller, det var en väldigt produktiv dag! Under förmiddagen och lite efter lunch fixade jag en massa roliga programmeringsgrejer till exjobbet, och under eftermiddagen och kvällen färdigställde jag hela tre karaktärsdesigner till min nya serie. Och färglade dem! Bara för att skryta lite får ni se dem här (klicka på bilden om ni vill se den större. För det vill ni väl, hoppas jag!):
Den rosa lolitakaramellen till vänster heter Deena, i mitten ser ni huvudpersonen Kailen, och till höger står hans bästa vän Brock. Jag funderar på att göra en rolig liten interaktiv grej med dem i Flash istället för en vanlig statisk karaktärsprofil.

Nu ska jag slafsa i mig ett helt perfekt lagom moget päron, så jag kan inte skriva mer... *slurp*

2 kommentarer:

  1. Bara en enkel fråga,nu när Gert ingår i din lilla familj betyder det att jag är mormor till en köttätande växt?

    SvaraRadera
  2. Jäj, Gert är ju URGULLIG! :D Mums åska <3

    SvaraRadera