torsdag 11 juni 2009

Bombnedslaget Borghild

Jag tyckte Gert såg så ensam ut, och beslutade att han borde få sig en fru. Så en dag tog jag hem den här lilla puman ni ser i bilden ovan, Borghild. Hon är lite snärtigare än Gert, och har en liten mer aktiv livsstil. De kompletterar varandra helt utmärkt med andra ord. Tyvärr är mina vanligaste inkräktare fruktflugorna lite för små för att slukas av Borghild, hon ger sig på större byten. Gert och Borghild lever tillsammans med en kruka mynta i köksfönstret, och verkar trivas.

Nej, jag har inte döpt myntan. Det känns lite väl makabert att ge ett namn till något ska ätas.

Och i andra nyheter har jag och Tetrasyrran bokat vår Pragresa! Den 9e augusti bär det iväg! Vi ska bo på Hostel Elf som verkar helmysigt! Kolla in bilderna och den lilla filmen på deras hemsida. Fördelen med att boka tidigt är att biljetter är billiga...nackdelen är att det är så långt dit! Jag vill för all del inte att sommaren ska svischa förbi, men ÅÅÅÅH vad jag vill till Prag, världens vackraste stad!

2 kommentarer:

  1. Jag vill oxå åka till Prag, jag älskar den staden. Tetrasyrran o du kommer att ha en härlig vecka. Hostel Elf se läckert ut, det blir nog ett bra boende för er som är unga. Gammla tanter som jag föredrar mer bekvämligheter.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter med Prag :)

    SvaraRadera