söndag 12 juli 2009

Saknat mej?

Ja hörni, det är väl på tiden att jag tar och uppdaterar min lilla blogg. Min frånvaro har inte berott på att jag inte haft något att skriva om, snarare att jag har haft en massa annat för mig.

Midsommar spenderades i Falun med den eminenta Lemuren. Jag var där i två hela veckor, och efter midsommardagen kom det strålande sommarvädret (som jag förövrigt saknar stenhårt just nu då jag sitter på landet hos pärona i ett ihållande spöregn...) Vi hade i alla fall jättekul, som vanligt när vi slår ihop våra kloka knäppa huvuden.

Och sedan åkte jag som sagt ut till Bästermo till mina föräldrar. Och jag hann inte vara här längre än en kvart innan jag blev getingstucken under en tå...typiskt. Mina föräldrar har undgått sådana fadäser totalt, men jag drabbas förstås det första jag gör när jag kommer hem. Så typiskt. Och det var dessutom i 'grötfoten' (ni som vet vad det är vet förstås vad jag menar. För er andra så får den berättelsen komma en annan dag...)

Jag och mamma och mina mostrar (mina extramammor...) åkte till Arboga någon dag efter att jag anlänt. Och vi hann knappt komma in på Överskottsbolaget innan jag attackerades och överrumplades totalt av min kära vän Kissekatten! Jag visste inte alls att hon var hemma i Västermo nu och ännu mindre att hon skulle till Arboga just idag. Glädje uppstod! Jag hade ju inte sett henne sedan SPX och vi hann ju knappt prata ordentligt då. Så det var riktigt kul att få veta att hon kommer att vara här på landet under samma tid som jag ska vara hundvakt (i två veckor from torsdag, då föräldrarna far till USA för att hälsa på bror min).

Och det går lite framåt med min serie. Nya karaktärer har skapats, och fröet till huvudkonflikten är sådd, så snart vet jag vad det hela går ut på också. Den har till och med fått ett namn, Beyond Myth. Det finns en hel del detaljer att släta ut, men jag planerar att göra en session med cardsorting när jag införskaffat ett gäng såna där gula klisterlappar. Cardsorting? tänker ni säkert med ett milt beundrat ansiktsuttryck. Det är okej, jag tar inte illa upp. Jag är van vid att folk inte har en aning om vad jag pratar om. Cardsorting kan man väl säga är en kreativitetsövning. Man skriver ner ideer på klisterlappar, som man sedan samlar på en vägg och sorterar, i mitt fall då till någon typ av grund till en handling i serien. Det ska bli jättekul!

Men det är i alla fall det stora som hänt under den här månaden då jag inte skrivit här. Nu ska jag lägga upp det här och sen skriva ett till inlägg (ja ni får en bonus eftersom jag varit borta så länge).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar