tisdag 1 december 2009

Scarygirl!

Första gången jag presenterade er för min vinylfigursamling så visade jag min Scarygirl Crossing Guard, min första samlingsfigur av vinyl. Ever.

Minns ni honom?


När jag luskade runt på KidRobots hemsida efter Dunnynyheter, så sprang jag plötsligt på Scarygirl igen! Den här gången i en serie som heter 'Swamp Folk' (min kommer från den tidigare serien City Folk). Och jag blir inte besviken över bilderna!

Mums.

Mums!

MUMS!

Härliga grejer, va? Det är samma känsla som City Folk-serien, fast med en tydlig mer naturnära inspiration (snäckskal, tentaklar...

...uggleormar?!)

Nathan Jurevicius heter designern, och serien produceras av KidRobot (som även ovetandes bistått mej med dessa fina bilder). Hoppas springa på dessa i butik någon gång!

Nu vet jag att det har varit väldigt mycket vinyl på bloggen på sistone. Jag lovar att nästa inlägg ska handla om något annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar