måndag 5 april 2010

...Hallååå? Är det nån där?

Hej. Jag är tillbaka. Typ.

Vilken bloggfrånvaro! Jag vill inte kalla det bloggpaus, för sånt brukar indikera något drastiskt eller traumatiskt som har hänt. Och en kombination av lathet och 'annat att göra' är inte direkt dramatiskt.

Men eeeh...Glad Påsk på er, typ nästan i efterskott.

Varför har jag inte varit här? Jo, livet. Jag fick praktik på en förskola och sedan dess har det varit kaos (ett underbart och härligt kaos förvisso) där jag bestämt mej för att bli förskollärare och sökt utbildning, samt fått tillfälle att förlänga min praktik. Men nu sitter jag här och tänker blogga lite. Jag har ett par saker jag vill ta upp, så det blir några inlägg inom en snar framtid.

SPX är ju snart. Förbannat snart, typ om två veckor, lite drygt. Och nej, jag tänker inte vara där. Fattiglapp som man är. Tyvärr. Och nu gäller det att spara de få penningar jag har, för jag ska nämligen följa med mina föräldrar till USA i sommar och hälsa på käre bror och familj (WOOOHOOOOOO!) och då vill jag förstås ha lite att handla (serier och Sally Hansen-nagellack) för. Jag har redan spejat ut vad det finns för seriebutiker i Evanston...

Brorsan, är du medveten om att det finns ett 10-tal ganska nära omkring er gata? Och att jag tänker låna Lilla O's trehjuling om jag måste, för att besöka allhopa!

Men nog om det. Nu ska det bli skärpning här på bloggen. Om jag så måste sätta av en dag i veckan då jag gör inlägg så okej. Jag vill inte tvinga fram nåt men jag blir så less varje gång jag går in och ser samma gamla inlägg från DECEMBER (hallå!).

2 kommentarer: