måndag 26 april 2010

Urk.

Hej.
Jag har varit magsjuk hela helgen.

Hade ju tänkt recensera Zorn & Dirna annars, men har inte riktigt orkat göra något (jag fick tvinga mej till att få fram nästa två sidor till True Will, som var 'mina' - alltså jag påbörjar arbetet på dom). Idag är jag hemma från förskolan, mest för säkerhets skull. Jag mår ganska bra, men jag vill ju inte sprida helvetet vidare. Jag tänker bespara er alla detaljer, men det var ingen trevlig helg. Däremot kan jag tala om att blåbärssoppa är bra vid magsjuka på två sätt! Det sägs ju vara diarrehämmande och lätt för magen. Men jag upptäckte en annan fördel av den blå drycken: OM man inte får behålla det i magen, så är det relativt trevligt att kräkas upp den. Förutsett att man då som jag inte hade något annat än vatten i magen vid uppkastningstillfället...

Nog om det! Egentligen ville jag bara dela med mej av lite gullighet här på bloggen. Det är ju inte så jobbigt att sitta hemma och dega när man är sjuk, om man har sådant här sött sällskap:Lilla Doris. Söt men ilsk, hon nafsar gärna på mej när vi sitter och gosar. Otacksam liten best.

Nu ska jag försöka skriva lite, jag har nämligen börjat jobba med en ny serie. (Ja, jag vet. EN TILL?! Men jag har beslutat att lägga Beyond Myth på hyllan ett tag. Jag har kört in mej i ett hörn med den och har upptäckt att jag har byggt upp hela konceptet jättefel och dåligt. Gör om gör rätt. Så i väntan på orken att faktiskt göra om och göra rätt, så vilar jag dom tankarna och tränar lite på en aningen enklare historia.)

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar