lördag 10 augusti 2013

Bring it back! : 70-talet

Jag skulle bara vilja att vi tog ett par minuter för att beundra 70-talets groovy mode.

Och du tänker kanske:



Men NEJ gu'bevaremej det här är bara billiga b-kopior som gör parodi discomodet. Jag vill slå ett slag för de kläder som var helrätt till vardags!


Nu snackar vi! Hoppa in så ska ni få se mer!








De där lila byxorna! MUMS
Skojiga detaljer!
Damen i blått visar prov på EXTREME COLORBLOCKING.
  

Rena konstverket!
Mönster, mönster, mönster!

Vågade färgkombos!

Ebaydress1
Från http://www.styleslicker.com

Den här är Gucci, så vi vet att den är chic. På riktigt.
Lite influenser från 20-talet med turbaner och stela armband... Extra chic!
Till och med ABBA lyckades ibland...
...eller...åtminstone tjejerna. Vilka underbara klänningar!

Och visst, allt var inte fullträffar... Jag menar...
 
...inget Dressman kommer att införa till hösten direkt. Underligt att det allra fulaste verkade komma från herravdelningen på den tiden!
Disco fever? Smitta inte ner mig, tack.
Men det finns guldklimpar som jag tycker skulle hålla måttet idag, och fungera alldeles utmärkt med dagens trender! Jag lovar dessutom att du kan gå in i en poppig klädbutik idag och hitta något som har influenser från discodagarna i snitt eller mönster. Vintage är ju inne!

Så nästa gång ni ser någon utklädd i något sånt HÄR:
...obegagligt...
...kom ihåg att det är utklädnadskopior på ABBAs allra sämsta polyesterdräker och att vardagsmodet kunde vara tusen gånger mer classy!




2 kommentarer:

  1. Tro det eller ej men så där groovy var dina päron på 70-talet. (nästan i alla fall) Kram Mamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att du menar som i storblommigt och senapsgult och inte att du och pappa har en matchande uppsättning av lila onepieces... :P

      Radera