onsdag 8 april 2009

Myshelg

Den här helgen spenderades ute på landet, i mina föräldrars boning ute i skogen. Jag och Lemuren var barnvakt åt världens vackraste och snällaste hund, King.Visst är han tjusig?

Här är vi tillsammans, på altanen i sen eftermiddagssol:Vädret var fantastiskt hela helgen! Lördag eftermiddag var lite halvmulen, men det blev aldrig kallt eller så. Vi såg tussilago och hörde tranor halva natten. Nätterna var så månklara att vi knappt hade behövt ficklampa när vi tog King på sista promenaden innan läggdags. Men vi tog den ändå, för Lemuren tyckte att det var roligt att plötsligt lysa den i ansiktet på mej när vi gick.

Tråkigt hade vi inte en sekund. Vi tog roliga foton på oss själva ute i naturen, med lite galna sminkningar (eller vad sägs om blå glittriga läppar?) och med våra instrument, gitarren och basen. Vi spelade lite på dom också, men inte utomhus. Vi lyckades komponera ganska mycket av en låt (som Lemuren hade gjort grunden till) och satt ganska mycket vid pianot och plinkade. Lyckligtvis började inte King yla när vi sjöng, det hade varit ganska tragiskt. Det räcker med att Kajsa ibland kurr-morrar åt mej när jag sjunger hemma. Hon gjorde samma ljud åt vårfåglarna som kvittrade förra året. Jag tror det är något fel på henne... Vi gjorde även en stop-motion film! Den är jätterolig, men inte riktigt klar. Men när vi lyckats polera den färdigt så får ni se den. Sjukt kul!

Och så tänkte jag dela med mig av en fin sminkning som jag hade på stan häromdagen (på riktigt den här gången, jag lovar):
Tyvärr ser den gröna lite väl grönt ut. I verkligheten är den väldigt turkos, och den gulare är mer åt limehållet. Jag använde mig av två färger från min nya palett, som helt opassande kommer från märket Manly, och som beställdes via eBay. 120 färger! Och ett set med ett antal borstar fick man till. Inte dåligt! Det är jättemånga helt galna vackra färger, som neonorange, en supermetallic bronze, samt döläckra röda och cerisa nyanser. Jag kombinerar gärna färger lite oväntat, som just den här limeturkosa looken. Vi får se vad det blir för roliga målningar i framtiden!

Nu ska jag spela lite på min näsflöjt.

2 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen med hund vakteriet, ja visst är han tjusig våran King, men det tycker jag att din ögon makeup också var.

    SvaraRadera
  2. superMETALlic bronze!!!!
    låter grymt med alla färgerna :D

    SvaraRadera