fredag 10 april 2009

Skärfisen och Långlaten...

...och jag lär bli både Påskaloska och Annandagstossa med. Vad kan jag säga, jag gillar att mysa om morgonen. Det är då som lakanen och kudden känns som skönast, av någon anledning.

Idag tänker jag bara önska er Glad Påsk med en liten bild som jag knåpade ihop igår:
Jag är hemma nu hos föräldrarna och har återigen lite mys med Kingen. Och så har jag tagit en massa vårbilder. Men jag tänker inte lägga upp dem här, det tar sådan tid eftersom de är så stora. Ni kan se dem i mitt galleri här.

Och så ville jag bara visa hur fina mina ögon var målade idag. Jag har nämligen en söt tshirt med en enhörning på, och den har en metallic regnbågsman. Så jag tänkte att eftersom jag har 120 färger till mitt förfogande borde jag kunna få ihop något som passade till den. Inte mindre än 6 nyanser gick åt till denna skapelse:
I inre ögonvrån har jag en citrongul, sedan en gräsgrön, en klarblå och sedan två nyanser av lila som avslut. Jag har använt en metallicvanilj som highlighter och för att mjuka upp kanten på mina små regnbågar. Det kändes riktigt vårfint och fräscht! Och hela ansiktet:
Ha en glad Påsk alla ni. Ät er nu inte sjuka på varken godis eller ägg. Äggfjärt luktar ju riktigt illa dessutom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar