måndag 20 april 2009

Small Press Expo 2009

Den 24e smäller det! Då sticker jag och Lemuren upp till vår huvudstad och deltar i Sveriges största mesta och bästa seriemässa, Small Press Expo (SPX). I fredags och lördags satt vi och klippte, klistrade, laminerade bokmärken, svor och pressade pins. Här ser ni skörden:
Till vänster ser ni mina bokmärken, i mitten alla våra pins (det ska bli 60 st men det saknas fem eftersom jag fortfarande försöker komma på ett sista motiv) och till höger Lemurens bokmärken. Bokmärkena är hur läckra som helst, på baksidan har de ett snyggt randigt papper med silverdetaljer, och lamineringen får alla färger att se extra mumsiga ut.

Sedan kommer det en massa andra bilder som vi kommer att sälja vid bordet, men de skriver vi ut och monterar på snyggt papper under veckan. Jag har även gjort två tshirtar som jag kommer att ha på mig (nej inte samtidigt, en för varje marknadsdag förstås), men de får jag lägga upp en annan dag.

Här nedan ser ni de motiv på pins som jag gjort:
Pinen längst ner i mitten avbildar Garfo, han är som en maskot för mej och Lemuren, och är en golem som är med i vår serie True Will.
Och här ser ni Garfo i sin stora plyschvariant (han är ca 55 cm hög!) som jag sydde ihop till förra årets SPX. Han ska resa med oss till Stockholm i helgen i år igen, och sitta med oss vid vårt bord på marknaden. Förra året var han en riktig magnet, alla ville krama på honom (vilket de givetvis fick!).

Så är ni i Stockholm nästa helg och i närheten av Kulturhuset, så kom upp till SPX och krama på Garfo ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar