onsdag 1 april 2009

Såhär gick jag på stan idag...

Jag ser lite ondskefull ut, som vanligt för ovanlighetens skull. Folk gick undan för mig på trottoaren. En tant gjorde till och med korstecknet och kutade över till andra sidan gatan släpandes med sin rullator, och hann knappt undan för bussen som kom med full karriär runt hörnet.



April, april!

Jag skojar förstås. Mamma, torka nu upp kaffet du just spottade över hela datorskärmen och lugna dig. Jag skulle aldrig sätta min fot utanför lägenhetsdörren med den här mejken. Inte ensam i alla fall. Om det inte var Halloween då, givetvis. Särskilt eftersom i princip alla mina grannar är gamlingar. Och jag vill inte vara ansvarig för några hjärtinfarkter i huset om jag kan hjälpa det...

Nej, jag hade bara lite kul med mina ansiktsfärger som jag hittade i källarförrådet när jag plockade ner lite (skratta inte) Julpynt som legat kvar i en låda i hallen i flera veckor. Jag var livrädd att någon skulle plinga på medan jag höll på med mitt lilla konstverk. Det hade inte gått att låtsas att ingen var hemma heller, för jag hade förstås musik på högsta volym, och det hörs rätt ut i trapphuset.

Fast jag måste säga att jag gillar effekten på läpparna. Jag målade rött innerst och svart ytterst, och blandade lite så att det blev en liten övertoning där. Det skulle jag däremot kunna tänka mig att ha som fokus i en festmejk någon gång. Och kanske inte just med svart, men med en mörk vinröd och röd eller kanske cerise och rosa.

Jag fick stå vid fönstret och ta bilderna, för dagsljuset började avta just då, och min starka läslampa pajade förstås när jag skulle tända den. Så nu är min lägenhet återigen rätt dunkel efterom att i och med detta försvann halva ljusförsörjningen i min lägenhet...

Men här får ni en till bild som blev bra.

3 kommentarer:

  1. Hihihi hehe du hade mig nästan
    Jag gömde alla mammas glasögon... lite svårt att leta efter dom om man inte kan se (muahaha)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det där var ganska snyggt och konstnärligt. Fast inget att gå på stan med, förstås...

    Tony B

    SvaraRadera
  3. Inte satte jag kaffet i halsen, jag vet ju att du kan hitta på vad som helst. Jag minns att du åkte buss från Hällby till E-tuna utklädd till värsta monster katten, om jag inte minns fel fick buss chauffören lov att öppna båda dörrarna på grund av ditt enorma hår och långa svans.

    SvaraRadera