söndag 29 mars 2009

Kossans knalliga kalufs!

Hurra!

Vilken tur att mitt hår sällan blir som min matlagning, en katastrof alltså. Hennan var förvånansvärt lätt att tvätta bort (jag vågar till och med säga att den var lättare att skölja ur än vanliga hårfärger). Däremot har jag nog förstört min (i och for sig redan rätt så kvaddade) favoritmyst-shirt. Det droppade ganska rejält från håret den sista halvtimmen, trots bajspåsen plasfolien.

Men ååååh vilken vacker färg det blev! Se bara själva:

Precis lika kopparrött som jag hoppades på! Tyvärr syns det lite dåligt i mitt halvmörka rum, men är det soligt någon dag snart ska jag ta en ordentlig bild. Jag var lite orolig sista timmen för jag tyckte mig skåda en hel del rosa strån under plasten, och jag började undra hur många olika färger som skulle visa sig i håret när dessa två timmar var över... Men min ångest för att se ut som någon som fallit huvudstupa ner i en konstig LSDtripp visade sig vara obefogad när jag sköljde ur kladdet ur huvudet. Och mjukt och skönt blev det med! Det blir allt henna i fortsättningen också!

Nu äter jag tacomacaroner (tack Lemuren för tipset, asgött asså!) och sedan ska jag koppla av med en härlig mugg te, persika och mangosmak. Mums!

2 kommentarer:

  1. Toppen Maria!
    Kraam/Karin från klassen din ^_^

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg färg, varför inte henna färga hela kalufsen?

    SvaraRadera