torsdag 19 mars 2009

Nu är jag ute och cyklar.

På riktigt. Fast inte precis nu. Precis nu sitter jag med mensvärk och dricker Dumlechoklad (med grädde) för att trösta mina stackars små äggstockar.

Ja, jag har läst biologi. Jag vet att chokladen inte hamnar i äggstockarna, utan i magen. Men det känns bättre ändå. Allt känns lite bättre med choklad!

Men jag HAR cyklat. För första gången på säkert ett år! Min fina lilla lila cykel har stått övergiven i cykelrummet sedan förra våren då jag upptäckte att bakdäcket var lite väl platt (fast bara nertill, förvisso. Men det är ju den delen som ligger i backen när man åker, så lite orolig blev jag). Men nu har jag varit hos morfar som är släktens cykelgubbe. Han satte dit en ny ventil, för han såg att den pyste ut luft. Förhoppningsvis ska detta ha löst problemet, men jag kan ju ha punktering ändå. Den som cyklar får se!

Igår var jag också hos morfar och mormor, eftersom morfar fyllde år. Det blev en mysig kväll med mormors underbara köttsoppa (med surkål och delikata kardemummakryddade klimpar!), fika och schwartzwaldtårta. Och lite likör förstås. Morfar är inte bara cykelgubbe, utan även likörgubbe. Han och mormor brukar ta ett litet glas flytande godis på kvällarna, och det tycker jag de gör rätt i. Båda har nått 85 års ålder och då kan man gott unna sig sådant, tycker jag!

Ikväll ska jag och Lemuren vara riktiga esteter. Det är tydligen någon grej nere på Konstmuseet (där Lemuren har praktik) som ska handla om gatukonst. Vi är inte helt på det klara om vad det är, förutom att det verkar vara en worksop. Och vi är ju väldigt nyfikna, sådär som kossor och lemurer gärna är, så vi tänker investigera! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar