måndag 16 mars 2009

Minigolf!

Nu har jag minigolfat för första gången i mitt liv! Det var faktiskt riktigt kul. Jag fick visserligen stryk, men man kan ju inte vara bäst jämt, eller hur? Jag var där med Snäckan, som jag tänker kalla henne, som jag jobbar som kontaktperson för en timme i veckan. Hon hade däremot golfat på Munktellarenan förut, och slog mig med hela tio...poäng? Slag? Bollar? Jag vet inte vad man räknar med i golf! Det började rysligt bra för mig, första hålet klarade jag på två slag. Men det var ju även första banan, och inte särskilt komplicerad. Vissa banor var faktiskt grymt svåra, jag gav upp efter runt femton totalmissar på tre av arton banor. Men jag vill definitivt göra om detta! Och det kostade bara 25kr per person. Ett billigt nöje med andra ord! Bilden här nedanför ser ni min lapp med poäng eller bollar eller slag eller vad det nu heter...

Och ikväll har jag pysslat lite. Jag gjorde ett hårband/pannband i hippiestil. Dessa ska ju tydligen bli värsta trenden, om man ska tro på modespådomarna. Och Nicole Richie har ju gjort nån kollektion med hårband, och flera kändisar i USA fotats på gatan med dom. Så visst, kanske. Men jag tycker bara att dom är jätteläckra! Jag såg en på GinaTricot för några veckor sedan. Den var jättefin. Men brun. Och alla som känner mig någorlunda vet att jag inte är förtjust i brunt direkt. Bara på byxor och skor, liksom. Så jag bestämde mig för att göra en egen! Det blev en svart kreation av flätade mockaband, några jättefina silvermellandelar, vita fjädrar och två små berlocker av fjädrar i silver som jag haft i min pyssellåda sedan länge.

Efter en timme, ett antal omflätningar, tappade länkringar, krypande efter pärlor, sönderklippta fjädrar och flera exotiska svordomar senare är jag rätt nöjd. Den blev riktigt fin, och jag kan tänka mig flera outfits jag skulle kunna ha den till! Jag vill lägga upp en bild på mitt mästerverk, men det får komma i morgon. Det är sjukt dåligt belyst hemma hos mig (Lemuren har till och med korat min lägenhet som 'tidernas mörkaste lägenhet' pga min brist på lampor...), och det kommer inte att bli något bra foto just nu. Jag fixar det under förmiddagen imorgon. På eftermiddagen ska jag och Lemuren göra en restuppgift som måste fixas innan vi kan göra exjobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar