lördag 18 april 2009

Öppet brev till Fazer...

...och Pågen och Skogaholm och alla ställen som producerar mjukt bröd:

Hörni, om ni ska göra färdigdelade frallor och liknande bröd, som den Rostis jag nu håller i handen, så tänker jag göra ett förslag.

Dela det helt, så att det i all benämning blir FÄRDIGDELAT. Lämna inte den där lilla remsan mitt i frallan oskuren. BRÖDET GÅR AV NÄR MAN FÖRSÖKER FÅ ISÄR BITARNA. Ska jag behöva skära dom själv ändå så kan ni väl lika gärna strunta i att halvhjärtat dela dom på bageriet.

Ja, det här är förstås ett i-landsproblem, det är jag medveten om. Det är väl bara att ta fram en kniv och skära av den där remsan, tänk på att dom svältande barnen i Afrika inte får något bröd alls! Men nu råkar Sverige vara ett i-land så jag får gnälla om dåliga färdigskurna bröd hur mycket jag vill! Dessutom har jag mensvärk. Need I say more?

Nu ska jag äta min söndertrasade smörgås. Det kommer flera inlägg under dagen idag, jag har lite matorelaterade nyheter.

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det grymt irriterande med bröd som faller sönder så fort man petar på dem?

    SvaraRadera
  2. Håller med dig,javisst är det ett i-lands problem men nog så irriterande.

    SvaraRadera
  3. Det påminner mig om mitt i-lands problem. Yoghurt tillverkare som vill att jag skall blanda sylten skälv (typ Danons "Fruit at the bottom!") och annonserar det som om det vore någon jävla fördel. Om ni inte kan bry er att blanda in sylten så kan jag lika gärna köpa yoghurt au naturel och smaksätta den skälv, och med bättre sylt dessutom (inget "high fructose corn syrup" skräp).

    SvaraRadera