tisdag 3 november 2009

Cannibal Funfair!

Hej! Vad tycker ni om nya headergrafiken? Inte så stor skillnad va? Jag diskuterade med Lemuren, och vi var överens att jag inte behövde döpa om bloggen bara för att jag inte tänker skriva samma saker längre. Dessutom är jag så fäst vid KOincidenter. Jag kände mej såååå fyndig när jag kom på det!

Men hursomhelst, här kommer den första av dom nya, nördigare inläggen! Jag tänkte berätta om mitt nyaste vinyltillskott! Bilderna är lite gryniga och fula, jag har fotat med webbkameran eftersom min fina kamera är nerpackad (åker till Göteborrrrrg imorgon!)

Här är han, i alla fall, figuren vid namnet Cloak. Och ni kan aaaaaaldrig gissa varför...
Visst är han underbar? Med sin lilla tår och Miffy-mun... men som det står i lilla broschyren till:

Cloak is a timid fellow, but a very powerful one. Find his secrets and you'll never need to work again!

Han kommer från Kid Robot, som alla mina favoritvinylisar. Denna serie heter Cannibal Funfair och innehåller ett gäng fantasiskt kawaii varelser. Cloak finns i 1/40 askar från denna serie. Han är konstigt nog grå på både boxen och i foldern som man fick med, men han är betydligt mer flärdfull i verkligheten, eller hur?

Här ser ni hans rygg:


Och roligast av allt är att man kan ta av Cloaks mantel, och då blir han förstås ännu sötare! Han verkar vara någon typ av mask. Och kolla in slipsen! Jag älskar slipsar, och den lilla krabaten har dessutom en liten döskalle på sin! Han har även ett annat ansiktsuttryck på baksidan av huvudet...inte riktigt lika gulligt, eller?

Trots den risiga bildkvaliten så kan vi väl vara överens om att jag valde rätt box ur ställningen på Moderna Museet sist jag var där? Cloak är en riktigt mysig filur. Det kanske blir fler från denna serie någon gång!

När jag kommer hem från Göteborg så ska jag ta lite bättre bilder, så ni bland annat kan se detaljerna som knapparna och lilla döskallen på slipsen.

Jag måste släpa mej upp klockan 5.00 i morgon bitti för att hinna med tåget! Så nu ska jag gå och platta håret och packa det sista så jag kan lägga mej skapligt. Fast nu är det ju fullmåne, och som ni kanske vet får vissa sömnproblem då...och dessutom är det pirrigt! Jag ska för första gången träffa snubben jag frilansar för, och därtill försöka ta mej från Centralstationen ut till Mölndal. Det blir ett äventyr! Och så ska jag bo hos världens goaste Kissekatt, förstås! Eftersom även hon är serienörd kan jag tänka mej att det blir lite mer föda till bloggen efter min resa.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar