tisdag 10 november 2009

Göteborrrrrg!

Ja, nu har jag kommit hem! Det kändes jättetomt och hemskt på sätt och vis, även om det alltid är skönt att komma hem till sin egna lilla Älsklingstuna (där jag dessutom hittar överallt och slipper riskera att bli påkörd av en spårvagn vid varje gatuhörn...) Jag funderar på att flytta till underbara Göteborg, men jag måste spåna fram något bra sätt att ha råd med detta!

Blev det några nörderier därnere då? Jo, men lite lagom. Jag hade tänkt besöka fantastiska serie/bok/tidningshandeln Dolores under vistelsen, men jag och Kissekatten lyckades aldrig komma dit under öppettiderna. Typiskt! För jag ville tillägna dom ett eget inlägg, för det är ett sådant mysigt ställe. Men jag kan säga det ändå, utan ett helt reportage. Butiken ser ut sådär som bara seriebutiker och seconhandbutiker får se ut - lite rörigt och fullsmockat med grejer. Dom har nya och begagnade serier, alla möjliga udda böcker (ganska nischade saker som man inte hittar någon annanstans), vinyl/actionfigurer och andra småprylar av alla slag och väldigt trevlig personal!

Sist jag var där köpte jag fortsättningen på en av mina favoritserier, MouseGuard, samt en liten ask med minttabletter som smakar absint. MUMS! Här nedan ser ni dom. Har tänkt göra ett mer ingående inlägg om min seriesamling sen, så då får ni höra mer om MouseGuard.

Men även om vi inte kom till Dolores så har jag inhandlat serier! Igår morse hade jag lite tid över på stan, eftersom jag åkte in med Kissen innan hon skulle jobba, men mitt tåg gick nästan två timmar senare. Så jag smet in på Science Fiction Bokhandeln och hittade till min stora glädje andra samlingsalbumet av Umbrella Academy, Dallas, skriven av Gerard Way (ja, alltså sångaren i My Chemical Romance.) och tecknad av grymma Gabriel Bá. Den släpptes bara i förra veckan, så jag trodde inte jag skulle få tag på den så snabbt. Den lästes på tåget hem, men jag får nog ta och läsa den igen! Den var riktigt najs, men det är ingen enkel handling...

Det är ju lite knappt med ekonomin just nu, annars hade jag antagligen handlat på mej en grym artbook från en av mina favoritanimeer, Loveless. Den hade jättefina bilder som gjordes av Yun Kouga, skaparen till mangan som animen är baserad på. Såååå fin men det får vänta tills jag har råd! Här får ni se bilden från framsidan och ett vackert uppslag:

Mmmm så fint. (Uppslaget ovan är lite uppbrutet, jag hittade ingen bild på hela. Och den rosa skuggan under kattpojken är egentligen riktigt illrosa i verkligheten. Mumsigt värre!)

Och min visit var inte utan vinylfigurer heller! Inne på spelbutiken GameStop hittade jag den här lilla rackaren!
Han är en 'Raving Rabbid' som kommer från ett Rayman-spel. Och jag är ingen gamer, men jag älskar designen på dom här knäppa 'ninerna. Dessutom är dom helt galna... Dom kan bli vansinniga och få röda ögon... Ingen Dunny direkt, men han kommer att platsa bra bland dom andra kaninerna på min vinylhylla.

På lördagkvällen köpte vi lite godis på väg hem, och på vägen ut ur butiken sprang jag på en liten myntautomat som innehöll små små plåtaskar med Hello Kittymotiv på! Jag äääälskar Kitty, så jag kunde förstås inte låta bli att stoppa in en tia och vrida på det tröga handtaget för att få en ask. Alla motiven var söta, men hade jag fått välja en av dom hade det nog ändå blivit den jag råkade få. Se så sött!


Jag är så tjejig...

Jaha, det var allt jag hade att berätta idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar