torsdag 12 november 2009

Vinylfigurer på modet!

Jag sitter just nu och läser senaste numret av Glamour (som jag fick för flera dagar sedan men inte haft chans att bläddra i...trots att jag egentligen tänkt städa och jobba lite just nu...och ja, förresten, jag prenumererar på ett modemagasin. Men den är grymt bra!)... och döm om min förvåning när jag på ett av kollage-sidorna med julklappar tycker mig se namnet Tokidoki! Det är de som ligger bakom dom underbart söta Kaktushundarna som finns i min samling, samt ett gäng andra söta vinylfigurer.
Vad har dom då gjort som passar på ett önskeliste-kollage i Glamour? Självklart en avbildning av Karl Lagerfeld i miniformat! Ser ni?
Här ser ni en bättre bild av figuren, hittad på Vinyl Pulse-bloggen.
Jag är personligen ingen Karl-fan, men jag tycker att figuren är en kul grej ändå. Mini Karl designades av Simone Legno på Tokidoki, finns bara i 1000 exemplar och kommer att säljas för 129 euro (ca 1,320 spänn!) i Tokidokis butiker, samt på vissa andra utvalda butiker. Galet pris, men helt i exklusiva designer-andan, om man väljer att se det sambandet :) Han kommer även att finnas som tryck på en t-shirt som kommer till våren.

Herr Lagerfeld välkomnar i alla fall sin avbildning i vinyl, och säger att han själv är ett fan av Tokidokis prylar.

Jag verkar inte kunna hitta några uppgifter om att det kommer modeller baserade på andra designers eller kända typer, men det kanske kommer. Jag tycker det skulle vara ganska hög äg-faktor på en liten Davey Havok (sångaren i AFI) i vinyl! Se bara...(och klicka gärna på bilden för att se hela mumsigheten)
Mannen har ju glittriga rosa Converse...och en hel armtatuering tillägnad filmen The Nightmare Before Christmas. Hur kan man tacka nej till det? (bilden hämtad från deras hemsida)

Har ni en idol som ni skulle vilja se som en filur av vinyl? Berätta i kommentarerna!

1 kommentar: