måndag 2 november 2009

Hmmm...

Hörni mina vänner. Jag har funderat.

Sånt är alltid farligt. Jag kan få för mej en massa konstigheter. Men idag verkar det vara positivt.

Jag funderar nämligen på att fullkomligt göra om bloggen. Typ. Liksom.

Är ni med?

Det är nämligen så att jag tycker jag behöver en riktning nu, annars kommer det inte bli av att jag skriver något. Som ni kanske märkt. Hehe...ja. Jag tänkte såhär, att jag döper om det hela och kör på ett par teman: serier och vinylfigurer. Låter snävt, men det finns mycket att skriva om, och dessutom vill jag gärna sprida min kärlek för dessa två (i Sverige) underskattade områden.

Javisst, serier är stort i Sverige, och hela världen, inget snack om saken. Men här i Sverige är förlagen fega. Dom tar inte in vuxenmanga till exempel, och även barnmangan som ges ut är gammal och inte alls bland det bästa som Japan har att erbjuda (hallå, Dragonballs? Var inte ens bra när det var nytt för en sådar 30 år sen...seriöst.) Och det finns alldeles för få stora unga serieskapare som gör serier för jämnåriga och vuxna. Så jag vill skriva om det. Lyfta fram unga tecknare som jag hittar, och göra lite publicitet för en av mina stora passioner. Självklart tänker jag även visa lite progress med mina egna grejer, True Will, Beyond Myth (ingen länk ännu, men bilder finns i mitt galleri) och ett par andra projekt som inte kan diskuteras här ännu...

Och så vinylfigurerna. Jag samlar ju själv, och det finns så mycket att visa om dom, saker som inte kommer ut i Sverige (tack och lov går det mesta att beställa via Pålitlige Herr Internet nuförtiden)! Men det står klart att vinylfigursamling är något som är underrepresenterat i vårt avlånga land.

Så vad tycker ni? Tänker ni fortsätta läsa om jag nördar iväg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar