söndag 29 november 2009

En kopp te skulle sitta fint...

Som ni vet så gillar jag ju vinylisar, men inga av dom i min samling är såna där jättedyra exklusiva rackare. En Dunny kostar mellan 80-90 kr i Sverige (jämför det med supercoola MiniKarl i foregående inlägg, som går på runt 1,320 kr!) Mina Pinky Street tjejer är visserligen repaints av originalutgåvor, men inte limited edition för det. Och så är jag ju inte särskilt rik just nu, så när jag ser jättefina men väldigt exklusiva vinylfigurer kan jag tycka att dom är just jättefina (även om jag kan tänka att det vore rätt trevligt att ha råd med en!), men det är sällan jag får något nämnbart ha-begär över en.

Förrän igår, vill säga. På Vinyl Pulse bloggen kunde jag läsa om den senaste kreationen från brittiska designern Lunartik (eller Matt Jones som han egentligen heter), en bedårande liten filur...


Lady Grey är fru till The Earl, en tidigare utgåva från Lunartiks serie 'Lunartik in a cup of tea'.


Varje figur sitter i en tekopp, med tillhörande fat, sked och sockerbitar, och levereras i en fin låda. Andra varianter av 'in a cup of tea' är Ice T, en blå gubbe, Rosie Lee som är rosa, Milky DIY som jag tycker är hemskt söt, vita White, och wasabi-gröna Green Tea. De sista två är slutsålda, och jag kan tänka mej att Lady Grey kommer att gå åt snart också. Hon finns bara i 30 exemplar, numrerade och signerade. Hon kostar £40 (ca 460 kr), vilket faktiskt inte alls känns dyrt för en så pass begränsad utgåva. Och så är hon ju fruktansvärt söt...

Förutom Lady Grey så tycker jag nog mest om lilla Milky. Eftersom jag har mycket mjölk i mitt te så faller han mej i smaken precis. Och jag har en viss kärlek till genomskinliga saker, och vad jag kan se på bilderna så ser det ut som om Milky har genomskinliga ögon! Han går på £30 (ca 345 kr). Se själva så fin han är (tyvärr hittar jag inga större bilder på Lunartiks sida)


Kolla in Lunartiks hemsida (där bilderna kommer ifrån) och titta på resten av kollektionen!

2 kommentarer:

  1. Tea familjen är ju jättefina, skulle hellre köpa ett par tre figurer av dom än en miniKarl.

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Jag ser att du gillar vinylfigur så då vill jag passa på att tipsa om www.madplastic.se
    Där har vi som mål att sprida designertoys till svenskarna.

    SvaraRadera